Anda sedang mencari

Syampu Untuk Rambut Gugur?

Atau sedang mencari syampu untuk rambut gugur dan berminyak? Syampu untuk rambut gugur dan gatal? Atau syampu untuk gugur dan kelemumur? Kami ada penyelesaian untuk masalah ini.

punca rambut gugur dan cara mengatasi
Dapatkan Lebih Penjimatan Dengan Set Kombo AuraHijab

Jimat hampir RM15 dengan kombo syampu+tonik rambut+hair mist!

Apakah Punca Rambut Gugur?

Penyebab keguguran rambut boleh menjadi dalaman dan luaran. Terdapat banyak faktor yang menyumbang kepada masalah tersebut termasuk keturunan (genetik), penuaan (rambut menipis), tekanan dan perubahan hormon.

Dalam sesetengah kes, terdapat keadaan kesihatan yang mungkin tidak mudah untuk dikesan atau didiagnosis seperti anemia atau kekurangan zat besi. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa dalam beberapa kes punca keguguran rambut mungkin disebabkan oleh gangguan tiroid yang memerlukan rawatan perubatan segera.

Baca lanjut punca rambut gugur di sini

syampu untuk rambut gugur

Dah Cuba Syampu Untuk Rambut Gugur Jenama Lain Tapi Tak Selesai Masalah?

syampu rambut gugur dan kelemumur

Anda dah cuba bermacam-macam jenis syampu untuk rawat masalah rambut gugur dan lain-lain, duit dah banyak habis tapi tetap masih tak selesai. Paling geram bila setiap pagi menyapu rumah mesti nampak rambut. Bawah kerusi, bawah bantal, bawah tilam semua ada rambut. Bila mandi tengok di lantai banyak betul rambut di lubang air, betul tak? Bila tengah menyikat rambut, walaupun sikat tak kuat tengok di sikat banyak betul rambut di sikat, betul?

Anda Pakai Tudung & Rambut Banyak Gugur?

Jika anda memakai tudung atau hijab, masalah rambut gugur dan gatal memang selalu terjadi. Selalunya kita akan memakai tudung tanpa mengeringkan rambut dengan cukup, cuaca panas, mengikat rambut terlalu ketat dan juga terlalu kerap menggunakan hair dryer. Penggunaan produk penjagaan rambut yang salah (bukan untuk rambut berhijab) juga menymbang kepada masalah ini.

Jangan putus asa! Mungkin syampu yang anda cuba sebelum ini semua terlalu banyak bahan kimia di dalamnya dan tidak kena dengan jenis rambut dan kulit kepala anda. Anda perlukan syampu yang di rumus dengan bahan semulajadi. Sekiranya anda masih ingin terus ikhtiar, kami ada solusinya!

syampu untuk wanita berhijab

Memperkenalkan Syampu AuraHijab

Syampu Untuk Rambut Gugur Yang Terbaik

Berikan rambut anda satu lagi peluang, dengan syampu Aurahijab. Syampu ini dijamin akan dapat menyelsaikan semua masalah rambut yang anda hadapi, setelah syampu lain yang ada dipasaran tidak dapat membantu anda terutama masalah rambut gugur, rambut gatal, rambut nipis dan kelemumur.

Aurahijab diformulasi dengan bahan semulajadi, ya hanya semulajadi dari herba tempatan yang tidak terdapat di syampu moden lain. Formulasi hebat inilah yang telah membantu ribuan wanita di luar sana mengatasi rambut gugur, rambut gatal, rambut kering, rambut berminyak, rambut kesat dan lain-lain lagi. Syampu buatan tempatan ini diperbuat dari kilang yang berdaftar dengan KKM dan berstatus HALAL & GMP.

Selain sebagai syampu yang membersihkan rambut, Aura Hijab Shampoo juga bertindak sebagai conditioner ( pelembap ) dan vitamin rambut. Ia adalah syampu 3 dalam 1. Syampu Aurahijab memberi kesan pantas seawal 2 minggu sahaja, namun untuk kesan yang berterusan anda digalakkan menggunakan Aurahijab untuk selama 4 bulan.

syampu untuk rambut gugur

Formula Syampu AuraHijab

syampu habbatussauda

Habbatus Sauda

Nigella Sativa

Habbatus sauda mempunyai bahan antioksida yang kuat dan bersifat antimikrobial dapat menguatkan folikel rambut sekaligus membantu dalam mengurangkan keguguran rambut. Ia juga menghalang pertumbuhan bakteria yang menyebabkan masalah rambut gugur, berbau dan kulit kepala gatal.

buah keras

Buah Keras

Candlenut

Buah keras mengandungi nutrien yang dapat menghalang rambut dari menipis dan kering dan mampu melebatkan rambut. Minyak yang terdapat dalam buah keras juga menpunyai bahan anti kulat dan dapat merawat kulit kepala. Ia juga menjadikan rambut kelihatan lebih segar, berkilat dan harum.

daun bidara

Daun Bidara

Ziziphus Mauritana

Daun bidara berfungsi untuk menguatkan lagi akar rambut. Di dalam daun bidara ini terdapat kandungan kalsium dan mineral yang tinggi. Oleh itu dia dapat membantu dalam memberikan nutrisi pada akar rambut. Ia juga mempunyai kelebihan untuk menjadikan rambut lebih bersinar.

syampu minyak zaitun

Minyak Zaitun

Olive Oil

Minyak zaitun digunakan turun temurun sebagai bahan pelembab, melembutkan rambut dan memastikan kulit kepala sentiasa sihat. Bila kepala sihat, rambut tak rosak dan rambut tak akan berbau. Ia juga berfungsi untuk mewangikan rambut, menebalkan dan menghitamkan rambut.

Apa Kata Mereka?

Jangan Putus Asa, Mereka Semua Telah Gembira Dengan Hasil Aurahijab

Testimoni Pelanggan

testimoni syampu untuk rambut gugur sabrina

Saya kagum dengan syampuni sebab dia sangat melembabkan rambut saya. Setiap kali saya guna brand ;lain saya memeng kene pakai conditioner kalau tak mesti rambut saya “tersekat2” tak lembut dan kering. Shampoo lain buat rambut saya kering

Sabrina Tajudin
testimoni syampu untuk rambut gugur zaza

Rambut zaza pun selepas dicuci dan dibilas terasa lembut dan licin je. Zaza sikat rambut pun dah tak kusut berbanding sebelum ni rambut zaza tersimpul-simpul. Rambut kurang gugur, berkilat dan harum..zaza pakai pun memang terasa wangi agak lama.

Zaza Iman
testimoni syampu untuk rambut gugur cik dilla

Dulu, memang pantang mandi atau sikat jer, rambut gugur sampai tahap lubang tandas pun tersumbat. Alhamdulillah! Sekarang dah semakin koorang selepas menggunakan Syampu Aura Hijab. Bau pun wangi!

Cik Dilla, Bandar Permaisuri, Cheras

Lagi Testimoni Pelanggan…

All-time favourite

Rangkaian Produk Rawatan Rambut

  • tonik rambut terbaik

    Tonik Rambut Synthesis

    RM149.90
    Add to cart
  • spray rambut wangi

    AuraHijab Hairmist Booster

    RM49.90
    Add to cart
  • syampu untuk rambut gugur

    Syampu AuraHijab

    RM39.90RM59.90
    Select options
  • SALE!

    Set Kombo AuraHijab

    RM104.80RM245.00
    Select options

Jangan Tunggu Rambut Botak!

Jangan tunggu sampai rambut dah botak baru nak bertindak, bila dah botak peluang nak rambut tumbuh semula sangat lah susah dah memerlukan kos yang besar. Dapatkan syampu AuraHijab sekarang.

Penghantaran Percuma Seluruh Semenanjung. RM15 untuk SS.

syampu aurahijab untuk rambut gugur

sudut bacaan

Artikel & Tips Mengenai Rambut